Carissa treenasi kahdessa eri kilpajoukkueessa samaan aikaan, joka ei Suomessa ole tavallista seurajoukkueissa. Joukkuekoot olivat pienempiä, eikä niissä ollut lainkaan varajäseniä. Urheilijat eivät itse valinneet mihin joukkueeseen karsisivat, vaan valmentajat tekivät päätökset.
”Karsinnoissa keskityttiin akroon ja tanssiin, stuntteja ei tehty lainkaan. Joukkueen yhteisten treenien lisäksi urheilijoilla oli pakollinen akrotreeni kerran viikossa. Seura järjesti monta kertaa viikossa vapaavuoroja, jossa vapaa akron harjoittelu oli mahdollista. Vuoroilla oli myös valmentajia antamassa akrobatiaohjausta.”
Akrobatiaan panostaminen näkyy All Star cheerleadingissa, missä nähdäänkin usein näyttäviä koko joukkueen suorittamia akrobatiaosuuksia. Kisa-alustana toimii joustava kanveesi, jolla akrobatian harjoittelu ja toteutus on huomattavasti helpompaa. ICU:n säännösten mukainen kilpailualusta on turvamatto ilman jousitusta, mihin suurin osa pohjoismaalaisista ovatkin tottuneet.
Kisaohjelman rakenne on todella erilainen. Ohjelmassa on esimerkiksi tanssia ja koreografiaa paljon enemmän.” All Star cheerleadingissa arvosteltavia osa-alueita ovat myöskin hypyt, jotka ovat viime vuosina poistuneet kokonaan ICU:n pistekaaviosta.
”Fiilis kisoissa oli erilainen. Joukkueita kannustettiin enemmän, ja läheiset pääsivät kannustamaan maton reunalle. Kisoissa ei myöskään ollut korutarkastusta. Joka kisoissa kolme parasta joukkuetta saivat mitalit”.
”Treeniasu erosi myös pohjoismaalaisesta tyylisuuntauksesta. Usein treenattiin pelkillä alusshortseilla ja urheilutopeilla, mikä on yleensä aika päinvastaista mihin olemme pohjoismaissa tottuneet. Jokaisen tuli ostaa kisapuku itselleen joka vuosi, eli ne eivät olleet seurojen omaisuutta.”